söndag 27 mars 2011

Cyntax T & Besvikelsen

Ja.
Jag är besviken. Antingen beror det på mina höga förväntningar, eller så beror det helt enkelt på att jag tyckte att Feed var rätt kass, och inte alls som jag tänkt mig.
Bokens enda behållning för mig är Grants noggranna beskrivning av hur ett samhälle och liv kan se ut så långt efter att ett zombievirus förändrat hela civilisationen. Hon beskriver det i minsta detalj, och även om det är väldigt fascinerande så tenderar det samtidigt att bli en aning tjatigt, och jag blir lite "bring on the zombies already!!" Men cred till Grant för allt detaljhittepå i alla fall!
Bokens huvudkaraktärer störde mig, och de båda syskonens relation var för mig helt skum och provocerande. Jag tänker inte outa mer, för jag har inget mer att säga och vill ändå på nåt vis att ni skall läsa den så jag kan få höra vad ni tycker.För visst blir ni sugna nu!

Jag är beredd att erkänna att jag läste lite mer än hälften av boken, och skumbläddrade mig igenom resten. Kanske jag inte alls var upplagd för denna typ av bok just nu, eller så blev jag bitter och besviken och helt enkelt gav upp, vilket inte är likt mig. Men så blev det. 2 av 5 till Feed från Cyntax T.

Sågningen avklarad. Nu ser jag fram emot Kulturtantens bokval....


//Cyntax T




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar