onsdag 9 mars 2011

Jag har bara sett ca fem, hur många har du sett?

Hur det går med Feed? Ja, det går ganska segt alltså, än så länge (en bit in i bok tre) är jag inte storligen imponerad. Men vi kör vidare. Ska inom kort skriva ett kvalitativt inlägg i den här bloggen. Tills dess bjuder jag istället på en listan.

En av de bästa sakerna med att gå på ABF:s Zombiekurs i Sundbyberg är nämligen alla tips man får kring böcker, filmer, serier och spel. Mycket av detta delas i den fantastiska facebook-grupp som har skapats av deltagarna. Här bjuder jag på ett smakprov. I dag listar vi film! Jag har inte sett en bråkdel men titlar som Boy eats girl och Chopper Chicks in Zombie Town borgar ju för hög kvalité! Listan editeras av hela gruppen så parenteser och kommentarer är inte mina egna.

Listan har även publicerats i Kulturtantens blogg.

Filmer
Night of the living dead
Dawn of the dead
Resident Evil 1,2, 3 & 4
28 Days later
28 Weeks later
Zombieland
[REC] 1 & 2 (...spansk)
Quarantine (hollywood remake på REC)
Boy eats girl
Fido
Survival of the dead (zombie till häst,annars så där)
land of the livning dead(både orginal samt remake)
Död Snö (Norsk nazizombierulle)
jurtjyrkogården-en sorts zombies
the signal
the zombie diares
shaun of the dead
wicked little things
Masters of horror avsnitt:  dance of the dead,homecoming,haeckel´s tale,
Night of the demons (inga klassiska zombies men helt klart döda som blir odöda pga demoner)
Braindead
Day of the Dead
Return of the living dead
Black sheep (zombiefår)
La horde
Zone Of The Dead
Eaters
Devil's Playground
Sexy Killer
Zombie Strippers
Chopper Chicks in Zombie Town
Die Zombiejäger
Zombies: The Beginning
Resident Evil: Degeneration
dead space,the movie
Zombie Holocaust

Det är bara att börja beta av alltså!

//Kulturtanten

1 kommentar: