lördag 23 april 2011

Norge och Metro 2033

Jaha, Döden På En Blek Häst blev utläst på 2 dagar och sen har jag inte kunnat välja bok, så det har blivit lite parallell-läsning. Men nu är jag äntligen halvvägs in i Metro 2033! Denna stora förväntning som jag aldrig fått tummen ur att börja på.
När jag sitter och läser blir jag väldigt sugen på att kolla in spelet, och det slår mig hur konstigt mysig den är trots allt det mörka, skitiga och rätt tradiga som försiggår.
Det känns även rätt surrealistiskt att sitta och läsa om ryska skitiga tunnelbanesystem i post-apokalyptisk miljö, samtidigt som man själv sitter mitt bland fjordarna i Norge med underbar utsikt över fjäll och vacker natur.
Men jag gillar't! Återkommer med full recension.



Ps. Jag har hittills inte sett några troll här uppe bland de Norska fjällen.....trots att jag är jätteuppmärksam!

// Cyntax T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar